Van Remich naar Angevillers (Frankrijk) - Reisverslag uit Remich, Luxemburg van Dini en Fred naar Rome - WaarBenJij.nu Van Remich naar Angevillers (Frankrijk) - Reisverslag uit Remich, Luxemburg van Dini en Fred naar Rome - WaarBenJij.nu

Van Remich naar Angevillers (Frankrijk)

Door: Dini

Blijf op de hoogte en volg Dini en Fred naar Rome

05 Juni 2013 | Luxemburg, Remich

Hallo allemaal,

Gisteren dan toch eindelijk in Frankrijk aangekomen.

Zondagochtend zijn we vertrokken vanaf een mooi campingplekje in Remich aan de Moezel en...... eindelijk een camping waar ook mensen te spotten waren. Op 1 eerdere camping na waren wij blijkbaar steeds de enige malloten die een tent durfden opzetten. Nou, ik snap al die andere mensen die zich niet op de campings waagden wel hoor. Enfin, wij vertrokken dus met een zonnetje op ons pannetje. Jawel, jullie lezen het goed hoor, een ZONNETJE. Nog niet heel uitbundig, maar toch... le soleil. We liepen nog een stukje door de wijngaarden, hoog boven de Moezel. Toen boog ons pad naar het westen om daarna na 30 km weer om te buigen naar het zuiden.Voorlopig lopen wij tot aan Liverdun (vlakbij Nancy) zuidwaarts.
Het was heerlijk lopen in een zacht glooiend gebied. Dat wordt kilometers maken dachten wij, maar dat viel weer tegen zoals gewoonlijk. Er is altijd wel iets waardoor we niet zo snel gaan als we willen of is het verhaal zo dat we het eigenlijk ook niet echt willen???? We stellen onze eventuele reisbestemming dan ook steeds bij. We gaan in ieder geval voor Italie, dat zou toch haalbaar moeten zijn :)

We hebben 2 maal een overnachting gedaan in een hotel. Er zijn voorlopig geen campings op ons traject, dus gaan we voor hotels, B&B s en hopelijk ook wel een keer kamperen bij een boer.

Het eerste hotel was boven een Chinees restaurant en werd gerund door een Chinese die blijkbaar betaald werd om te zwijgen. Zowel bij het inchecken (nou ja, inchecken, we hoefden ons niet eens in te schrijven en verbleven dus naamloos in het hotel) als bij het ontbijt heeft zij ongeveer 5 zinnen gesproken, waaronder bonjour. Ze was blijkbaar blij dat we opgezouten waren.
Desalniettemin vervolgen wij vrolijk ons traject, want de zon scheen. Haha, ja alweer. Het moet niet gekker worden.

Het tweede hotel was in Dudelange, 1 van de laatste stadjes in Luxemburg. Hier kwamen wij in de loop van de middag aan en konden nog even gezellig de stad bekijken. Prima hotel, aardige mensen.
In de namiddag besloten we even een terrasje te pikken en daarna een hapje te gaan eten. Na ettelijke wijntjes en biertjes zijn we uiteindelijk in een kebabtentje terecht gekomen. Ook goed.

De volgende ochtend had ik geen zuiver hoofd en Fred had slecht geslapen doordat het hotelbed niet lekker lag. De wijntjes, de zon en de inspanning hadden hun tol geeist. Met een licht bonkend hoofd zijn we gaan wandelen. Luxemburg uit, via een mooie route met weer wat klimwerk. Glooiend had ik eerlijk gezegd wel wat lekkerder gevonden hoor.
Helaas wat omgelopen en bij de wisseling van de markering (van gele driehoek in Luxemburg naar rood/witte streep in Frankrijk) een flinke
extra ronde gedaan. Dat was balen. Later nog een keer omgelopen. Fred inmiddels doodmoe en ik sjokkend en klicht kreunend van de hoofdpijn naast hem. Dat vonden wij pas afzien.

Aan het einde van de middag kwamen we eindelijk bij onze B&B aan. Deze B&B wordt gerund door 2 alleraardigste mensen. Er waren nog 2 Nederlanders die een stukje van de GR aan het lopen waren. Wij hadden hun al ontmoet in een vorig stadje en hadden er al een vermoeden van dat zij ook hier hun onderkomen zouden hebben. Ondanks mijn hoofdpijn toch lekker gegeten. 4 gangen en de mannen aten zelf ook mee, heel gezellig. De volgende ochtend (vandaag dus) hebben we besloten om nog een dagje te blijven. Dat kon gelukkig. Fred heeft direct van de gelegenheid gebruik gemaakt om eindelijk de foto's te versturen die hij al in Remich had willen sturen, maar wat helaas mislukte.
Fred is om 12.00 uur met Fabrice van de B&B naar een BBQ van de buren geweest. Hij heeft zich kostelijk vermaakt tussen de Fransen. Helaas lag ik nog in mijn bedje bij te komen. Daarna is Fred met Fabrice inkopen gaan doen voor het avondeten. Hij gaat vanavond koken voor onze gastheren en voor mij natuurlijk. Fred heeft zich in ieder geval kostelijk vermaakt vandaag. Ik ben inmiddels ook weer wat opgeknapt en kan nu eindelijk eens een verhaaltje schrijven.

Alles bij elkaar hebben we het nog steeds naar onze zin, ook al heb ik soms uitgeput tegen bergen opgesjouwd en mezelf de vraag gesteld voor wie ik het nu eigenlijk doe. Welnu, voor mezelf dus. Er is teveel moois op ons pad om af te haken. Er is nog veel te ontdekken, te zien, te beleven. We gaan lekker door en de zon blijft voorlopig ook op ons pad. Het schijnt morgen 26 graden te worden, kunnen we weer lekker schelden dat het te warm is :) Wij zijn tenslotte Nederlanders ja en dan moet je gewoon iets van het weer vinden toch?

We dachten vlak voordat we weggingen dat we veel over de toekomst of ons werk zouden praten, maar we komen er niet toe. Vaak lopen we gedachtenloos naast elkaar of praten we over wat we zien. Slechts af en toe ontspint zich een serieus gesprek, maar meestal gaat het over ditjes en datjes. Eigenlijk best lekker. Fred verbaasd zich erover dat hij soms zo gedachtenloos kan zijn.

Ik heb het al een keer gezegd, maar ik geniet ontzettend van alle lieve en bemoedigende berichtjes. Dus, dank jullie wel.

Zo, dit was typen en goed kijken, want ik ben nu bezig op een franse computer en die heeft een aantal letters op een andere plek staan en de tekens zijn helemaal een warboel. Dus dat is goed opletten.

Lieve mensen, Fred en ik geven jullie allemaal een warme groet en tot het volgende verslagje dan maar weer;

Liefs van Dini en Fred

  • 05 Juni 2013 - 18:11

    Renee:

    Super trots op jullie. !!

  • 05 Juni 2013 - 18:20

    Wilma:

    Ben ik nu de 1ste? Ff een korte reactie, we gaan namelijk zo naar Neil Young. Ja wat heet Young, 68 is die gast.. Ik doe dit voor Ivo! Na Rudimental en Lana del Rey zijn de oudjes aan de beurt. Wijfie hou vol! Ons is baie trots.
    Drukkie van mij.

  • 05 Juni 2013 - 19:41

    Roel:

    Wat lees ik: Fred en gedachtenloos???? Hou vast dat gevoel.... Ook in de verre toekomst bij Grontmij.... Dat betekent RUST ;-)

  • 05 Juni 2013 - 20:01

    Irene:

    heel knap, vooral die omwegen, sorry hoor Din maar vroeger verdwaalde je ook al op een rechte weg....haha, bovendien als fred gedachtenloos blijft doorbanjeren moet jij zeker het hoofd koel houden.
    Maar alle gekheid op een stokje, het is fantastisch dat jullie dit doen, met hopenlijk nog een lekker zonnetje.
    groet uit Maarssen

  • 05 Juni 2013 - 20:31

    Erik, Wendy, Nina En Julia:

    Nou als ik al die modder en regen zie op die foto's is de zon jullie wel gegunt, we hopen dat jullie nu vooral mooi weer krijgen, hier in Nederland lukt dat aardig inmiddels, we proberen een beetje jullie kant op te blazen.

    Zet hem op! Op naar Italie.

    Groetjes,

    Erik

  • 05 Juni 2013 - 21:29

    Willemien:

    Wat heerlijk, zo zorgeloos met een leeg hoofd, gewoon lekker je ding doen, daar droom ik van.
    geniet!!! en succes.
    Groet Willemien

  • 05 Juni 2013 - 21:30

    Michèle:

    Viva la France en huppetee <3
    Dikke knuf xx

  • 05 Juni 2013 - 22:14

    Inge Westra:

    Nu ik die foto's heb gezien van de drassige modder heb ik nog meer bewondering voor jullie!
    Geniet van de zon.

    liefs Inge

  • 05 Juni 2013 - 22:52

    Rob:

    Best wel even wennen dat wandelen! De kop is er af en het gaat nu vast als een speer. Vergeet niet ervan te genieten. Oh ja, thuisblijvers moeten zo af en toe ook afzien hoor ;)
    Complimenten voor jullie doorzettingsvermogen! Groet, Rob

  • 06 Juni 2013 - 08:47

    Ottolina Speksnijder:

    Hej Fredje (en Dini),

    Ik heb nog steeds super veel bewondering dat jullie deze tocht zijn aangegaan!!!! Wat heb jullie een doorzettingsvermogen zeg. Ik denk dat ik het al zat geweest was en ermee gestopt was.
    Fred, wat heerlijk dat uitgerekend jij eens een keer zonder gedachten door het land zou lopen! Super van je!!!
    Dini respect voor jou dat jij als vrouw zijnde met zo'n bepakking rond loopt.

    Ik wens jullie heel veel plezier nog toe. Ik hoop dat jullie nog heel vaak gedachteloos mogen rondlopen en af en toe 's vonds bij het genot van een drankje de goede gesprekken mogen hebben. Maar niet te vaak hoor! Geniet er gewoon van

    Dikke kus Ottje

  • 07 Juni 2013 - 00:01

    Andy From IT Heroes:

    Hey, it's the computer-guy from Remich again. See, told you I was gonna follow you some more. But what an awful photo you took of me but oh well :) I'm still sooo jealous, you know that? But apparently I'm in this with all your other fans so I guess that's fine...

    Anyways, good luck on the rest of your trip and may you find what you're (not) looking for... and also good luck getting used to those darn AZERTY-keyboards, hehe ;)

  • 07 Juni 2013 - 00:02

    Andy From IT Heroes:

    Hey, it's the computer-guy from Remich again. See, told you I was gonna follow you some more. But what an awful photo you took of me but oh well :) I'm still sooo jealous, you know that? But apparently I'm in this with all your other fans so I guess that's fine...

    Anyways, good luck on the rest of your trip and may you find what you're (not) looking for... and also good luck getting used to those darn AZERTY-keyboards, hehe ;)

  • 07 Juni 2013 - 00:02

    Andy From IT Heroes:

    Hey, it's the computer-guy from Remich again. See, told you I was gonna follow you some more. But what an awful photo you took of me but oh well :) I'm still sooo jealous, you know that? But apparently I'm in this with all your other fans so I guess that's fine...

    Anyways, good luck on the rest of your trip and may you find what you're (not) looking for... and also good luck getting used to those darn AZERTY-keyboards, hehe ;)

  • 07 Juni 2013 - 00:02

    Andy From IT Heroes:

    Hey, it's the computer-guy from Remich again. See, told you I was gonna follow you some more. But what an awful photo you took of me but oh well :) I'm still sooo jealous, you know that? But apparently I'm in this with all your other fans so I guess that's fine...

    Anyways, good luck on the rest of your trip and may you find what you're (not) looking for... and also good luck getting used to those darn AZERTY-keyboards, hehe ;)

  • 07 Juni 2013 - 00:03

    Yeah, Me Again:

    Oops, sorry for triple-post. Slow site is slow :)

  • 07 Juni 2013 - 10:08

    Corrie&Piet:

    Jaaaaaaaaaa,doorzetters!!!!!!
    Dat is me allemaal wat met jullie,erg knap dat dat jullie het volhouden,daar komt toch weer een beetje Westbroekse polder mentaliteit naar boven,plus een beetje Rotterdams doorzettings vermogen,zo zie je maar, daar kom je een heel eind mee,zelfs tot Frankrijk en verder.
    Als je naar de foto,s kijkt moet het wel een belevenis zijn om nooit te vergeten.
    We leven met jullie mee vanuit Maarssen en vooral DOORGAAN.
    Groetjes en een dikke KUS voor mijn dappere zus.
    Corrie kust Fred,want mannen kussen doe ik niet zo gauw.
    Corrie&Piet

  • 07 Juni 2013 - 12:13

    Saskia En Nina:

    Lieve Fred en Dini

    We volgen jullie al vanaf HET vertrek en zijn steeds erg benieuwd naar de nieuwe verhalen en foto's!
    Wat ontzettend leuk en lief van je dien, een kaartje op mijn verjaardag! Zelfs nu jullie aan het zwoegen zijn!
    Wij zitten nu lekker in het zonnetje....jullie ook?
    Grote tante Dini ik ben trots op jou! Jullie kunnen het en vergeet vooral ook niet te genieten!

    We missen jullie...
    Kusjes Saskia, Charls, Nina, Fatih en de twins

  • 09 Juni 2013 - 11:11

    Ingrid:

    hee straatgenootjes,
    Weer helemaal top om de verslagen te lezen en foto's te zien. Alles komt naar voren: ploeteren, relaxen, lachen ,genieten, ziek zijn, nieuwe dingen beleven en.... blijkbaar ook zonder gedachten lopen. Jullie zijn - zo lijkt het - los van het leventje van "toen"!
    Met hoogstwaarschijnlijk meer mooi weer in het verschiet zijn er nog een heleboel kilometers plezier te beleven!
    kusjes

  • 09 Juni 2013 - 21:45

    Ronald :

    Nou Dini en Fredje,

    Met bewondering en toenemende jaloezie lees ik jullie ervaringen. Weg van de hectiek en genieten van het alledaagse. Wie kan dat nou echt zeggen.

    Ook goed om te lezen dat er niet slechts op water en brood wordt gelopen maar dat jullie een paar flessen wijn, een vier gangen maaltijd en een kater ook niet uit de weg gaan. Begrijp de Chinezen trouwens niet verkeerd, zij genieten in veelal stilte.

    Wat een gemis trouwens dat we 't even zonder het praatje 's ochtens moeten stellen Fred. Ik heb Schoolen geprobeerd maar die is altijd in gesprek, de rest zit nog aan 't ontbijt. Ik ga nu maar later op pad, da's nog eens van de nood een deugd maken! Alles verder oke in Baarn.

    Veel plezier, is de kathedraal van Metz al in het zicht?

    Groet,
    Ronald


  • 11 Juni 2013 - 12:27

    Yoop:

    Hey lieve Fred & Dien, wat leuk allemaal om te lezen, het is net of je er een beetje bij bent. Maar ik had nog zo gezegd: niet teveel biertjes c.q. wijntjes en wat doen jullie? Ach de alcohol loop je er zo weer uit. Geniet van alles en op naar het mooie zomer weer. Liefs Yoop

  • 11 Juni 2013 - 20:35

    Nick, Kristel En Milou:

    Hoi blubber-bekkies,

    Lekkur gesjellig waaaandeleh...! Met je poatuh door de baaageh staaampe sjal je bedoele!
    Gelukkig is er ook nog ruimte voor zon. Aan de andere kant is het wel een ervaring en doen jullie het toch maar mooi! Er zijn een aantal hele mooie plekjes waar jullie geweest zijn zo te zien. Lekker langs die beekjes en rotsen onder de begroeiing doorlopen, natuurlijk denk je dan nergens aan en dat is heerlijk!

    Uiteindelijk gaat het niet om wat je allemaal ziet, waar je naar toe loopt of welk doel je wel of niet haalt. Geluk zit juist in die kleine onverwachte dingen, dat op je pad komt, omdat je er niet naar op zoek bent.

    Veel liefs Nick, Kristel en Milou




  • 12 Juni 2013 - 10:16

    Paula En Gerard:

    Hallo allebei,

    Wij lezen ook mee en wat lijkt ons dat ook lekker! Leuk dat jullie het verslag en de foto's bijhouden. Geniet ervan! Het mooie weer is inmiddels gearriveerd :-)

    Liefs Gerard en Paula

  • 12 Juni 2013 - 14:03

    Jorn:

    Hoi Fred,

    Bedankt voor jullie kaartje. Fijn om te horen dat alles goed gaat. Nog heel veel plezier en zet 'm op!

    Gr Jorn

  • 12 Juni 2013 - 14:35

    Elisa M.:

    Hoi Fred en Dini !

    Hoe leuk dat jullie al zo veer zijn ! Ik hoop dat jullie Frankrijk leuk hebben gevonden. Fred, ik ben trots op jou dat je franse gepraten heeft !! Ik weet hoeveel moeite je had met de franse uitspraak. Ik wens jullie nog veel plezier !

    Groetjes !!

    Elisa

    P.S.De tekens zijn een warboel op de nederlandse toetsenbord niet op de franse :P


  • 12 Juni 2013 - 14:45

    David:

    Wat een mooie reis! Groeten en succes gewenst :)

    David

  • 12 Juni 2013 - 14:50

    Marco:

    He hoi Fred en Dini,

    Mooie mooie tocht (en verhalen) tot zo ver..... In de regen wandelen (of sporten in mijn geval :) heeft ook iets sereens. En dan kan zelfs een persoon als FRED gedachteloos rondlopen. Ik vraag me alleen af hoe dat er uitzien. Een fred zonder gedachten....
    Ik hoop voor jullie wel op droog weer de komende tijd. Wandelt toch net iets fijner plus komt die tent die je meesjouwt ook van pas.

    ToiToiToi,
    Marco

  • 12 Juni 2013 - 23:30

    Marian En Arjan:

    Dag lieve Fred en Dini,

    Na de turbulente weken hier bij ons hebben we eindelijk de rust om jullie te volgen. Wat leuk om te lezen. Arjan is direct geboeid door de foto van de lynx. Of is het een kat? Hoe weten jullie zo zeker dat het een lynx is?
    We zijn nieuwsgierig waar jullie nu zullen zijn en of het al beter wandelweer is.
    Heb je al ballast kunnen weggooien? ( kun je op verschillende manieren interpreteren.. dus vul maar in)
    In ieder geval heel veel lieve groeten van Ko, Rens en van ons twee.

    Arjan, Marian

  • 14 Juni 2013 - 07:25

    Saskia Vollebregt:

    Hoi Fred (en Dini),

    Wauw! Al denken jullie daar soms misschien net even iets anders over.
    Echt, ik heb zoveel bewondering voor wat jullie doen! En dit is iets wat niemand jullie meer kan afnemen. Geniet vooral (tussen het afzien door) van alles om jullie heen en elkaar en zet hem op!

    Groetjes
    Saskia

  • 18 Juni 2013 - 21:31

    Marleen En David:

    Ha luitjes,

    Still going strong (hé, de 'i' doet het weer..). Woow toch wel best bizarre gedachte dat jullie gewoon elke dag nog aan het lopen zijn. Ik vraag me dan af (en zie het helemaal voor me) Gaan die benen niet ook elke nacht gewoon op en neer tijdens het slapen, of als je op het toilet zit ?? Ik heb wel eens gehoord dat je na ca 6 weken lopen ook spontaan begint te bazelen. Dan komen de meest vreemde zinnen uit je mond. Van die woorden waarvan je denkt; zei ik dat nou? Nooit geweten dat ik daar zo over dacht. Dan worden de onderlinge gesprekken helemaal leuk....Het schijnt ook dat als je dan nog een paar weken doorgaat je een combinatie gaat krijgen van almaar bewegende benen en het uitkramen van wartaal. Als dat gebeurd wordt het tijd om een taxi te bellen. Het lastige is alleen dat als jullie daar allebei last van krijgen, geen van jullie beiden op het idee komt om een taxi te bellen. Dan ben je dus echt overgeleverd aan een toevallige passant die deze kenmerken bij jullie herkent en dan zo vriendelijk wil zijn om die taxi te bellen. Er zijn verhalen over mensen die dus pech hebben en nooit zo'n passant tegen komen (of wel tegenkomen maar die dan niet zo vriendelijk is om een taxi te bellen..) en die uiteindelijk zijn gevonden, helemaal vermagerd en met een hele dikke tong van het bazelen, in een of ander gesticht. Ik maak me een beetje zorgen want het feit dat Fred helemaal gedachteloos begint te worden lijkt toch wel een begin van beperkte hersenactiviteit en daarmee het begin van het eind......

    Weet je wat? als het nu langer dan 3 weken duurt voordat jullie weer iets op jullie blog zetten, sturen we een helikopter om jullie te zoeken (jullie hebben toch wel een reisverzekering, waar dit soort noodgrepen op verhaald kunnen worden?).


  • 20 Juni 2013 - 02:07

    Serdar:

    hoi hoiiiiii...
    :)
    hoe is het daaar???
    hbbn jullie all pizza gegeten???
    :))
    grtjes van gouda.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Luxemburg, Remich

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2017

Cassio - Massa

13 Juni 2017

Pavia - Cassio

04 Juni 2017

Naar Rome vervolg Deel II

29 Juli 2013

zwitserland, Aosta en einde

21 Juli 2013

foto
Dini en Fred naar Rome

Dini en Fred zijn nu 15 jaar samen, houden van wandelen en van de natuur. Dini is een enthousiast en meelevend persoon die open in de wereld staat. Vanuit haar natuurlijke interesse voor haar omgeving (mensen en natuur) en haar natuurlijke begrip is ze zeer betrokken. Dini zorgt graag voor anderen en heeft daar bij de "Buitenhof" van Abrona haar werk van gemaakt. Dini heeft twee kinderen (Nick en Renee). Fred is jonger dan Dini en later bij het gezin van Dini gekomen. Fred staat open voor iedereen en heeft een brede interesse. Van natuurfotografie, lezen, koken en sinds kort ook speksteen bewerken. Fred werkt als adviseur/projectleider bodem bij Grontmij en houdt zich hier bezig met (bodemsanering) projecten. Met de reis naar Rome willen Dini en Fred vooral genieten van de mensen, omgeving en de natuur. Niet Rome is het doel maar de beleving van elke nieuwe dag. Genieten, zonder grenzen en grensoverschrijdend.

Actief sinds 15 April 2013
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 27102

Voorgaande reizen:

07 April 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

15 April 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

27 April 2013 - 12 Augustus 2013

voorbereiding

Landen bezocht: