voorbereiding - Reisverslagen van Dini en Fred naar Rome - WaarBenJij.nu voorbereiding - Reisverslagen van Dini en Fred naar Rome - WaarBenJij.nu

voorbereiding

De voorbereidingen zijn in volle gang. Er is al veel gereed en er moet nog veel gebeuren. Enkele 'leuke' feitjes die gebeurd zijn, en die we niet willen vergeten:
- Schurk heeft de nieuwe tent kapot gebeten. en ook de windstopper van Dini. Gelukkig goed verzekerd en goedkoper (met korting!) opnieuw kunnen aanschaffen.
- van de oude tent maakt Dini zakjes. Helaas is ze daar nog niet helemaal mee klaar.
- bij proeflopen is de nieuwe brander kapot gegaan. Eerst de beschrijving lezen is vaak toch handig. Gelukkig hebben we bij Bever een nieuwe gekregen (garantie).
- bedden en bedgoed zijn ook een belangrijk item. Welk matras en wel of geen kussen mee. uiteindelijk gekozen voor twee gelijke luchtmatrassen en insteekhoezen met één slaapdeken. Dat scheelt veel gewicht, en we kunnen lekker tegen elkaar aan kruipen. De kussens worden nog door Dini gemaakt. De luchtbedden die we eerst hadden aangeschaft hebben we (in Bever!) en via marktplaats kunnen verkopen.
- en wat te denken over het dilemma: telefoon, tablet, e-reader. Gewicht, batterijduur, aansluitingen en opladen, allemaal aspecten waar blijkbaar de gemiddelde verkoper bij een willekeurig elektronica winkel van op tilt gaat. Uiteindelijk gekozen voor e-reader en een smartphone (Note-2) waarmee we ook internet en teksten kunnen verwerken.
- en ook nog een foto-camera. Gewicht en batterijen, maar ook focus en snelheid van verwerken. Eerst met weegschaal een lichtgewicht camera aangeschaft, op pen-light batterijen. De batterijen liepen snel leeg en de focus-snelheid was daardoor dramatisch langzaam. Het maken van een foto van een groep reeën op 50 meter afstand duurde zo lang dat op het moment dat de foto genomen kon worden de reeën al lang en breed 150 meter verder waren. Daarop een nieuwe camera aangeschaft, ongeveer gelijk gewicht, maar wel met goede batterij (met reserve en opladen).

ondertussen is Fred 11 kilo afgevallen en begonnen met hardlopen. Dini traint alle spieren in de sportschool. Zo hopen we beide dat we onze rugzakken goed kunnen dragen.

Het is nu aftellen, nog 21 dagen tot vertrek. Een raar gevoel. Beetje dubbel, alles achterlaten: je gezin en familie, je werk en vrienden. Loslaten om verder te komen terwijl je betrokken bent en wilt blijven.

Dini en Fred naar Rome

Dini en Fred zijn nu 15 jaar samen, houden van wandelen en van de natuur. Dini is een enthousiast en meelevend persoon die open in de wereld staat. Vanuit haar natuurlijke interesse voor haar omgeving (mensen en natuur) en haar natuurlijke begrip is ze zeer betrokken. Dini zorgt graag voor anderen en heeft daar bij de "Buitenhof" van Abrona haar werk van gemaakt. Dini heeft twee kinderen (Nick en Renee). Fred is jonger dan Dini en later bij het gezin van Dini gekomen. Fred staat open voor iedereen en heeft een brede interesse. Van natuurfotografie, lezen, koken en sinds kort ook speksteen bewerken. Fred werkt als adviseur/projectleider bodem bij Grontmij en houdt zich hier bezig met (bodemsanering) projecten. Met de reis naar Rome willen Dini en Fred vooral genieten van de mensen, omgeving en de natuur. Niet Rome is het doel maar de beleving van elke nieuwe dag. Genieten, zonder grenzen en grensoverschrijdend.